Case

Gør verden til en legeplads under LEGO Koncernens 90-års jubilæumskampagne oprettelse og implementering

Projektledelsesrådgivning | Lego Gruppen

Business Learning var projektledelseskonsulent for den største globale kampagne, der nogensinde er skabt af LEGO Koncernen. Business Learning samarbejdede med LEGO Group-teamet for at danne grundlaget for kampagneoprettelsen, -implementeringen og interessenttilpasningen til organisationens 90-års jubilæum.

Med base i Billund, Danmark, er LEGO Koncernen en privatejet legetøjsproduktionsvirksomhed etableret i 1932, kendt bredt for sine sammenlåsende plastikklodser, der har inspireret kreativitet, genopfindelse og leg i over 60 år. I dag har organisationen mere end 18.000 ansatte, hubs, produktionssteder og detailbutikker rundt om i verden. LEGO Group-området, der er relevant for lavvolumenstøbesagen, består af et tværgående team, der involverer produktudvikling for elementer og forme, samt flere områder inden for teknik, kvalitet, produktion, planlægning og stamdata, økonomi og jura.

Udfordring

Med sit 90-års jubilæum lige om hjørnet havde organisationen ambitionen om at skabe sin største kampagne nogensinde inden for LEGO-økosystemet. Virksomheden stod over for stærke udfordringer præget af kompleksiteten, størrelsen og virkningen af kampagnen og styringen af interessentsammenlægningen på tværs af alle forretningsenheder. På grund af Business Learnings ekspertise inden for projektledelse, rådgivning og dets kendskab til virksomheden, ansatte LEGO Business Learnings konsulenter til at lægge grunden til kampagneoprettelsen og implementeringen sammen med et utroligt LEGO kerneteam.

Tilgang

Som en opgave inden for projektledelsesrådgivningen byggede Business Learning sammen med LEGO-teamet en struktur, der muliggør beslutningstagning og afsluttede det overordnede kampagneudtryk og -aktiviteter for jubilæumsåret. Prioriteten var at skabe overensstemmelse og forståelse med alle interessenterne om kampagnedesignet, og hvilket budskab der skulle formidles til verden. Der blev lagt vægt på at skabe en stærk og konsekvent tilpasning mellem butikskampagner, digitale kampagner, produktudvikling, LEGO detailhandelsmærkebutikker, LEGO-fondens "A World of Learning Through Play", LEGOland-parker over hele verden og forskellige forretningsenhedspartnere.

Resultat

Med dedikationen, engagementet og den gode kemi mellem Business Learning og LEGO kerneteamet blev kampagnen godkendt af styregruppen, administrerende direktører og LEGO familien og endte med at blive et fantastisk storstilet projekt, som hele LEGO økosystemet har bidraget. Sammen lykkedes det også at få fem globale LEGO-hubs involveret i jubilæumsfejringen. De fælles bestræbelser blev gjort for at skabe og officielle en FN-anerkendt Play Day – et stort og ambitiøst initiativ i denne kampagne, som endnu ikke er blevet virkeliggjort. Vores organisation er stolte af den imponerende effekt, som dette projekt har genereret, og er beæret over at have været involveret i at flytte og nå så mange mennesker og organisationer mod at gøre verden til en legeplads.

Lad os arbejde sammen

Kontakt vores konsulenter for at finde den rigtige løsning, der skaber forandring i din organisation.

Ring til os: 30 49 81 99 Skriv til os: info@businesslearning.dk


– Eller du kan kontakte os via kontaktformularen herunder